“Відкриття
неможливо зробити,
якщо дотримуватися абсолютної логіки”
Енштейн
lЩо ж потрібно хоча б для маленького
відкриття?
Потрібно мислити творчо, мати добре
розвинуті творчі здібності.
Основні
показники творчих здібностей:
Допитливість – здатність дивуватися, цікавість
і відкритість до всього нового.
Точність
– здатність удосконалювати й надавати закінчений вигляд свого творчого
продукту.
Сміливість
– здатність приймати рішення в ситуації невизначеності, не лякатися власних
висновків і доводити їх до кінця, ризикуючи особистим успіхом та репутацією.
lКреативність – ( лат. creatio – створення ) – новітній термін, яким окреслюються “творчі здібності індивіда, що характеризуються здатністю до просування принципово нових ідей, що входять в структуру обдарованості в якості незалежного фактора”.
Креативність
– це здатність побачити красу в простих речах.
Дж.
Гілфорд виділив два базові типи мислення:
Конвергентне
Дивергентне
Тип мислення відбувається в різних напрямках, допускає варіації шляхів розв`язання
проблеми.
Основні параметри креативності:
“Під креативністю слід розуміти здатність
відмовлятися від стереотипних способів мислення”. Гілфорд. П
l
Швидкість мислення – кількість ідей, що виникають за одиницю часу.
l
Гнучкість мислення – здатність швидко і без особливих зусиль
зосереджуватись на кількох думках, переключатися з однієї на іншу, бачити, що
інформацію, отриману в одному контексті, можна використовувати в іншому.
l
Оригінальність – здатність до генерації ідей, що відрізняються від
загальноприйнятих, парадоксальних, несподіваних рішень. Вона пов`язана з цілісним баченням
усіх зв`язків і залежностей, непомітних при
послідовному логічному аналізі.
Як навчитись креативності?
lГоловне
джерело креативності – практика
lСформулюй мету
lСтвори творчу атмосферу
lНа
все дивись критично, постійно задавай питання
lБудь не таким, як всі
lМисли оригінально, фантазуй
lШукай
різні засоби для реалізації ідеї
lІди на ризик, не бійся помилок
Не
буде вогника у вас – вам ніколи не запалити його в інших.
Вправи для розвитку креативного мислення:
Вправа1:
“Пошук альтернатив”.
“Пошук альтернатив”.
lЗавдання:
Дано
набір букв. Одному з учнів необхідно описати яку – небудь букву, називаючи її
елементи та їх розташування. Інші діти повинні намалювати в зошиті описувану
букву.
lНаприклад, “У цій букві
використовується дві вертикальні палички, одна горизонтальна”.
lВаріанти відповідей: П, Н.
Вправа2:
“Зняття штучних обмежень”
“Зняття штучних обмежень”
lЗавдання:
Наводиться
кілька запитань, на які необхідно відповісти. Зафіксуйте, скільки хвилин
витрачається на кожне запитання. Можна
зазначити, на скільки запитань відповідаєте за 3 хвилини, або час
відповідей на всі 10 запитань.
lНаприклад,«Назвіть
якомога більше способів, видів, характеристик:
1. Як може виглядати будівля?
2. Як може гарчати тигр?
3. Як можна відчути холодний вітер?
4. Скількома способами людина може спілкуватися?
5. Як може пересуватися кінь?
1. Як може виглядати будівля?
2. Як може гарчати тигр?
3. Як можна відчути холодний вітер?
4. Скількома способами людина може спілкуватися?
5. Як може пересуватися кінь?
Вправа 3
lЗавдання:
Уяви
собі надзвичайно довге мовчання. Якби ти був кожним з наступних людей, що б
воно тобі нагадало?
lЯкби я був залізничником.
Якби я був диригентом оркестру.
Якби я була класним керівником.
Якби я був конструктором.
Якби я був на рятувальному плоту в морі.
Якби я був первісною людиною.
Якби я була моєю мамою.
Якби я був космонавтом.
Якщо я є самим собою.
Якби я був диригентом оркестру.
Якби я була класним керівником.
Якби я був конструктором.
Якби я був на рятувальному плоту в морі.
Якби я був первісною людиною.
Якби я була моєю мамою.
Якби я був космонавтом.
Якщо я є самим собою.
“Якщо хочеш навчити мислити дітей по-іншому,вам доведеться навчитися
учити по-іншому.”
Конфуцій
Конфуцій
Коментарі
Дописати коментар