«Молодь, відстоюй свої права!»

Для того щоб ваші діти краще ознайомились із правами та обов`язками пропоную пару вправ для сімейного обговорення.

Вправа «Справедливість» 

Пропонована гра дозволить учням вибудувати власне розуміння справедливості, оскільки саме на ній ґрунтується усвідомлення прав та обов'язків людей. Попросіть дітей , обрати фото та описати зображену на ньому ситуацію так, як вони її розуміють. Діти можуть використати такі фрази:
«Я можу бачити …» (фактичний опис).
«Я відчуваю…» (емоційна реакція).
«Це змушує мене замислитися про …» (асоціації, ідеї).









На малюнках зображено порушення таких прав людини (Європейська конвенція з прав людини):
  1. Порушення права на ефективний засіб правового захисту. Люди ромської національності (назва «цигани» є дискримінаційною) часто не мають базових прав, які є у інших громадян. 
  2. Порушення права на свободу думки, совісті і релігії. 
  3. Порушення права на повагу до приватного і сімейного життя. 
  4. Право на свободу пересування. 
  5. Порушення права на свободу та особисту недоторканність. 
  6. Порушення права на заборону дискримінації. Безхатченки або люди без постійного місця проживання часто є заручниками скрутних життєвих обставин, через що втрачають житло: неможливість платити за дім, недобросовісні співмешканці тощо. 
  7. Право на освіту. Кожній дитині, незалежно від походження та матеріального стану, не може бути відмовлено у праві на освіту.
  8. Право на свободу вираження поглядів. 
  9. Право на свободу зібрань та об'єднання. 
  10. Порушення права на заборону катувань. Нікого  не може бути піддано катуванню або нелюдському  чи такому, що принижує гідність, поводженню або покаранню.
 Згодом запропонуйте дітям класифікувати фотографії за трьома категоріями:
  • На фото справедлива та чесна ситуація.
  • На фото приклад несправедливості.
  • Діти  не впевнені, як класифікувати фото.
По завершенню вправи організуйте дискусію та запропонуйте дітям дати відповіді на такі запитання: 
  • Чи складно було прийняти рішення щодо деяких зображень? Чому?
  •  Які умови породжують несправедливість? 
  • Як можна це виправити? 
  • Як можна подолати таку форму несправедливості?

Вправа «Знаймо свої права»

Вправа сприяє засвоєнню основних прав людини, а також їх запам’ятовуванню. Повідомте дітям, що на малюнку різні права людини проілюстровані у вигляді предметів, і кожен з них треба розтлумачити. Наприклад, намет – відпочинок, парасолька – захист, тарілка з їжею – фізичні потреби, книга – освіта, свобода думки, ведмедик – відпочинок та ігри, прапорець – захист прав громадян державою, аптечка – медична допомога, конверт – свобода спілкування та самовираження, будинок – приватне життя. Глобус може символізувати ідею захисту прав людини для кожної особи.

Повідомте, що символи не просто так розташовані один над одним, адже вони пов'язані між собою. Приберіть одну складову, і вся конструкція буде зруйнована. Так само і з правами людини: всі права є важливими, нічого не можна «прибрати». Право на таємницю листування тісно пов'язане з правом на приватне життя, а порушення права на життя часто супроводжується порушенням права на честь і гідність.

Дослідження «Ребуси прав людини»

Запропонуйте дітям розгадати цікаві ребуси, де долоні символізують права людини. Ця вправа допоможе дітям краще засвоїти знання про права людини, а також зрозуміти концепцію та суть прав людини. Гра орієнтована на дітей старшого віку.





Коментарі